Κάντε κλικ εδώ για να πραγματοποιήσετε αναζήτηση

Αντίσταση κύλισης: ο εφιάλτης της κατανάλωσης

Συχνά μιλούμε για χαμηλή αντίσταση κύλισης ως επιχείρημα πώλησης λαμβάνοντας υπόψη τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς όσον αφορά τον σεβασμό του περιβάλλοντος. Σε τι ακριβώς αναφερόμαστε;

Η αντίσταση κύλισης είναι η ενέργεια που δαπανάται κατά την παραμόρφωση του ελαστικού κατά την επαφή με το έδαφος και την προκύπτουσα τριβή. Εξαρτάται από τις ιξωδο-ελαστικές ιδιότητες του καουτσούκ, τις οποίες αναφέρουμε συχνότερα ως υστέρηση.

Εγγράφεται στο γενικό πλαίσιο της αντίστασης κίνησης, με την οποία είναι αντιμέτωπα όλα τα οχήματα (αδράνεια, ανάγκη αέρα, κ.λπ.).

Για έναν οδηγό που θέλει να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου, η αντίσταση κύλισης είναι ένας βασικός παράγοντας για την εξοικονόμηση αρκετών ντεπόζιτων καυσίμου ανά έτος.

Είναι γενικά αποδεκτό ότι τα ελαστικά με ένωση καουτσούκ που έχει υψηλή πυκνότητα πυριτίου έχουν πιο αυξημένη αντίσταση κύλισης από τα άλλα.

Τα άλλα σημαντικά στοιχεία που πρέπει να λάβουμε υπόψη είναι τα εξής:

  • Το βάρος του τροχού (ζάντες + ελαστικά): όσο πιο ελαφρύς είναι ο τροχός, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η οικονομία καυσίμου.
  • Η ακαμψία των πλαϊνών: όσο πιο άκαμπτα είναι τα πλαϊνά, τόσο λιγότερο παραμορφώνεται το ελαστικό και τόσο λιγότερο καταναλώνει το όχημα.
  • Η ποιότητα του οδοστρώματος (δεν μπορεί να τροποποιηθεί από τον οδηγό).

Πώς υπολογίζεται η αντίσταση κύλισης;

Βάσει προτύπων με μεγάλη ακρίβεια (ISO 28580), ο υπολογισμός της αντίστασης κύλισης γίνεται σε ένα εργαστήριο με θερμοκρασία περιβάλλοντος 25°C. Για να γίνει αυτή η μέτρηση, το εργαστήριο χρησιμοποιεί έναν κύλινδρο (βλέπε απέναντι), στον οποίο τοποθετείται το προς δοκιμή ελαστικό, με δεδομένο φορτίο και πίεση.

Η πρώτη μέτρηση πραγματοποιείται χωρίς το ελαστικό. Ο κύλινδρος περιστρέφεται κενός και μετράμε τη δύναμη που απαιτείται για να πραγματοποιηθεί αυτή η κίνηση. Στη συνέχεια, γίνεται μια δεύτερη μέτρηση με το ελαστικό, μετρώντας και πάλι τη δύναμη που απαιτείται για να περιστραφεί ο κύλινδρος.

Τέλος, υπολογίζοντας τη διαφορά μεταξύ των δύο δυνάμεων, λαμβάνουμε ένα ζεύγος που ονομάζεται αντίσταση προόδου και εκφράζεται σε κιλά ανά τόνο.


Δηλαδή:

Κατά την αντικατάσταση ενός φθαρμένου ελαστικού από ένα καινούργιο ελαστικό, η αντίσταση κύλισης αυξάνεται κατά μέσο όρο 20%, πράγμα που μπορεί να αντιπροσωπεύει μια μικρή αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου κατά τους πρώτους μήνες της χρήσης.

Η αντίσταση κύλισης μπορεί να κυμανθεί κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής: μόλις ζεσταθούν τα ελαστικά, η αντίσταση μειώνεται.

Ο συντελεστής αντίσταση επιτρέπει να καταλάβουμε γιατί μερικοί οδηγοί προτιμούν ελαστικά με εντυπωσιακό προφίλ, επειδή αντίσταση και οι περιορισμοί κατανέμονται σε μεγαλύτερη επιφάνεια, πράγμα που βοηθά στην αύξηση της μακροζωίας του ελαστικού.


Ελαστικά αυτοκινήτου