
Η ευρωπαϊκή νομοθεσία επιβάλλει ελάχιστο βάθος αναγλύφων που να επιτρέπει στο ελαστικό να αποστραγγίζει αποτελεσματικά το νερό. Αυτό μπορεί να διαφέρει από τη μία χώρα στην άλλη, αλλά γενικά καθορίζεται στα 1,6 mm
Τα περισσότερα ελαστικά έχουν μάρτυρες φθοράς μέσα στις αυλακώσεις του πέλματος, οι οποίοι δείχνουν στον οδηγό πότε έρχεται η ώρα να αλλάξει ελαστικά.
Υπάρχουν κι άλλα συστήματα για τη μέτρηση της φθοράς του ελαστικού:
Είναι σημαντικό να μπορείτε να καθορίζετε τις πιθανές αιτίες της ανώμαλης φθοράς του πέλματος. Πολλές φορές, συσχετίζεται με την κακή πίεση (ελλιπές ή υπερβολικό φούσκωμα), αλλά και άλλοι παράγοντες (μηχανικό πρόβλημα – παραλληλισμός, εξισορρόπηση, αναρτήσεις, τιμόνι) μπορούν να προκαλέσουν πρόωρη φθορά του ελαστικού.
Προβλήματα φθοράς | Αιτίες |
---|---|
Οι αντιστηρίξεις (άκρα του πέλματος) φθείρονται πιο γρήγορα από το κέντρο του πέλματος.![]() |
Ελλιπές φούσκωμα |
Τα ελαστικά έχουν πολύ καιρό να περιστραφούν | |
Στροφή με πολύ μεγάλη ταχύτητα | |
Ακατάλληλος συνδυασμός ζάντας-ελαστικού | |
Το κέντρο του πέλματος φθείρεται πιο γρήγορα από τις αντιστηρίξεις.![]() |
Υπερβολικό φούσκωμα |
Ακατάλληλος συνδυασμός ζάντας-ελαστικού | |
Τα ελαστικά έχουν πολύ καιρό να περιστραφούν | |
Η μία πλευρά του ελαστικού φθείρεται με μη φυσιολογικά γρήγορο ρυθμό.![]() |
Τα ελαστικά έχουν πολύ καιρό να περιστραφούν |
Κακή ευθυγράμμιση τροχών, πρόβλημα γεωμετρίας και παραλληλισμού | |
Ένα (ή περισσότερα) εντοπισμένα σημεία του πέλματος παρουσιάζει μη φυσιολογικά γρήγορη φθορά.![]() |
Άσχημη κατάσταση οργάνων σύνδεσης και ανάρτησης |
Κακή εξισορρόπηση ελαστικών | |
Πολύ απότομο φρενάρισμα ή ξεκίνημα | |
Ελλιπές φούσκωμα | |
Διαγώνια φθορά![]() |
Κακή ευθυγράμμιση τροχού, πρόβλημα γεωμετρίας και παραλληλισμού. |
Ελλιπές φούσκωμα | |
Τα ελαστικά έχουν να περιστραφούν πολύ καιρό | |
Κακή εξισορρόπηση των ελαστικών |
Η πρόωρη φθορά των ελαστικών μπορεί να προκληθεί από έλλειψη παραλληλισμού. Η οπτική ένδειξη ευθυγράμμισης (VAI) είναι ένα σύστημα για τον εντοπισμό προβλημάτων παραλληλισμού, τον έλεγχο της φθοράς κάθε τροχού, χωρίς ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης. Το VAI αποτελείται από πέντε ζεύγη ταινιών από καουτσούκ που τοποθετούνται στο επίπεδο της αντιστήριξης. Μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα, το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να συγκρίνετε τις διαβαθμισμένες ενδείξεις που βρίσκονται σε βάθος από ένα έως τέσσερα χιλιοστά, για να ελέγξετε αν η φθορά της αντιστήριξης είναι η ίδια και στις δύο πλευρές του άξονα.
Ναι, είναι σημαντικό να πραγματοποιήσετε ένα ελαφρύ στρώσιμο του ελαστικού.
Λόγω του σχεδιασμού τους, τα ελαστικά καλύπτονται με μία στρώση λιπαντικού, για ευκολότερη έξοδο από το καλούπι. Έτσι, ακόμη και κατά την πώληση, μία μικρή ποσότητα λιπαντικού βρίσκεται επάνω στο ελαστικό.
Επομένως, πρέπει να οδηγείτε με μέτρια ταχύτητα κατά τα πρώτα χιλιόμετρα του ελαστικού (200χλμ - 400 χλμ).
Η συμπεριφορά του κάθε ελαστικού διαφέρει, ανάλογα με τη μάρκα και το προφίλ, επομένως δώστε στον εαυτό σας το χρόνο που απαιτείται για να συνηθίσετε τα καινούργια ελαστικά σας.
Επομένως, αποφύγετε αρχικά όλα τα απότομα φρεναρίσματα, καθώς και τις ξαφνικές επιταχύνσεις.