Κάντε κλικ εδώ για να πραγματοποιήσετε αναζήτηση

Πίεση ελαστικών για αγώνες

Ο παρακάτω πίνακας απαριθμεί τις πιέσεις που είναι οι κατάλληλες για την αγωνιστική οδήγηση, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπονται για οδήγηση στο δρόμο. Ως εκ τούτου, είναι υποχρεωτικό να αποκαταστήσετε τις αρχικές πιέσεις μόλις βγείτε από την πίστα.

Οι συνιστώμενες πιέσεις είναι ενδεικτικές. Ο έμπειρος οδηγός είναι ελεύθερος να τις τροποποιήσει ανάλογα με τις προτιμήσεις τους και τους μηχανικούς περιορισμούς. Η πίεση πρέπει να τροποποιηθεί κατά στάδια 0,15 bar για μεγαλύτερη ακρίβεια.

Για να μην ρισκάρετε να έχετε μη φυσιολογική φθορά των ελαστικών με πιστοποίηση DOT, η πίεση δεν πρέπει να είναι υπερβολικά χαμηλή. Η ελλιπής πίεση προκαλεί την εμφάνιση ενός μικρού κύκλου φθοράς στο πέλμα. Ένα κατάλληλο φούσκωμα επιτρέπει την ελαχιστοποίηση των κινδύνων.

Η συμπεριφορά του οδηγού είναι ασφαλώς η σημαντικότερη παράμετρος για την εξασφάλιση ομοιόμορφης φθοράς.

Τύπος αυτοκινήτουΘέσηΠίεση
Κίνηση εμπρόςΕμπρός2,4 / 3,15 bar
Πίσω2,1 / 2,8 bar
Κινητήρας εμπρός/ Κίνηση πίσωΕμπρός2,4 / 3,15 bar
Πίσω2,1 / 2,8 bar
Κινητήρας πίσω/ Κίνηση πίσωΕμπρός2,4 / 3,15 bar
Πίσω2,4 / 2,.8 bar

Πώς μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί η υποστροφή και η υπερστροφή;

Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει αναλυτικά τις τροποποιήσεις των ελαστικών και της γεωμετρίας που είναι κατάλληλες για την αγωνιστική οδήγηση, όχι όμως και για την οδήγηση στο δρόμο. Επομένως, συνιστάται να αποκαθίστανται οι αρχικές μετρήσεις μόλις βγείτε από την πίστα.

Ρυθμίσεις Μείωση υποστροφής Μείωση υπερστροφής
Πίεση εμπρός ελαστικού Πιο χαμηλή Πιο υψηλή
Πίεση πίσω ελαστικού Πιο υψηλή Πιο χαμηλή
Πλάτος εμπρός ελαστικού Μεγαλύτερο Μικρότερο
Πλάτος πίσω ελαστικού Μικρότερο Μεγαλύτερο
Κάμπερ εμπρός τροχού Πιο θετική Πιο αρνητική
Κάμπερ πίσω τροχού Πιο αρνητική Πιο θετική
Σύγκλιση εμπρός τροχού Πιο ανοιχτή Με μεγαλύτερη σύγκλιση
Σύγκλιση πίσω τροχού Με μεγαλύτερη σύγκλιση Πιο ανοιχτή
Κάστερ εμπρός τροχού Πιο θετική Πιο αρνητική
Εμπρός αναρτήσεις Μαλάκωμα Σκλήρυνση
Πίσω αναρτήσεις Σκλήρυνση Μαλάκωμα
Εμπρός σταθεροποιητική ράβδος Πιο μαλακή (πιο λεπτή) Πιο άκαμπτη
Πίσω σταθεροποιητική ράβδος Πιο άκαμπτη (πιο χοντρή) Πιο μαλακή
Ανακατανομή μαζών Περισσότερο βάρος εμπρός Περισσότερο βάρος πίσω

Οδήγηση με βροχή

Συνιστάται αύξηση της πίεσης των ελαστικών κατά 0,4-0,7 bar σε σχέση με την πίεση σε στεγνό δρόμο για να μειωθεί ο κίνδυνος υδρολίσθησης.

Υπενθύμιση: η υδρολίσθηση συμβαίνει όταν σχηματίζεται ένα στρώμα νερού ανάμεσα στο ελαστικό και στο δρόμο. Αυτό το στρώμα νερού μπορεί να διαχωρίσει το ελαστικό από το δρόμο και να προκαλέσει απώλεια της έλξης.

Η αύξηση πίεσης στρογγυλεύει τα πλαϊνά του ελαστικού, μειώνοντας το εύρος της εκτροπής.

Ως εκ τούτου, η επιφάνεια επαφής γίνεται λεπτή και στενή. Αυτό επιτρέπει επίσης να διατηρηθούν τα ανάγλυφα ελαστικών ανοιχτά για βέλτιστη χρήση αποστράγγιση του νερού.


Ελαστικά αυτοκινήτου